نحوه شناسایی و رفع سر و صدا در سیستم گرمایشی

نحوه شناسایی و رفع سر و صدا در سیستم گرمایشی

سر و صدای سیستم گرمایش یک مسئله رایج و خسته کننده برای نصب کنندگان و صاحبان خانه به طور یکسان است. منابع بالقوه متعددی از سر و صدا وجود دارد. سیستم های هیدرونیکی به راحتی صدا و ارتعاشات را منتقل می کنند و شناسایی منبع می تواند دشوار باشد.

شناسایی و رفع سر و صدای سیستم گرمایشی

علل اصلی سر و صدای سیستم گرمایشی

راه اندازی نادرست – ناشی از سیستم که اغلب در یک دبی بالاتر از حد مورد نیاز عمل می کند. عدم وجود بالانسینگ و یا راه اندازی نادرست کل سیستم گرمایشی. انتخاب نادرست اجزای سیستم – به عنوان مثال لوله ها به طور صحیح برای جریان مورد نیاز سایز نشده اند و این باعث ایجاد سر و صدا ناشی از اصطکاک حاصله (به علت کوچک انتخاب کردن لوله ها) در لوله ها و شیرها خواهد شد.

دلایل رایج دیگر:

وجود هوا در سیستم که ممکن است منجر به تولید صدای ناشی از ضربه قوچ در لوله ها و شیرها شود، اغلب زمانی رخ می دهد که بخش هایی از سیستم ها تعویض می شوند. پدیده رزونانس؛ در زمان هم فرکانس شدن پمپ روشن با فرکانس طبیعی سیستم گرمایشی و صدایی که توسط  لوله ها تولید می شود. پدیده کاویتاسیون؛ ناشی از فشار نامناسب سیستم به علت خرابی منابع انبساطی موجود و یا همچنین در زمانی که شیرها بسته اند. وجود ناخالصی ها درون پمپ یا در شیر رادیتورها. اما خبر خوب این است که برای راضی کردن مشتریان شما راه حل هایی وجود دارد.

نحوه شناسایی و رفع سر و صدا در سیستم گرمایشی

چگونه سیستم های گرمایشی پر سر و صدا را کم صدا کنیم؟

شما باید سیستم گرمایشی خود را به طور صحیح طراحی و سایز کرده و اجزا را به درستی نصب و راه اندازی کنید. اما چطور؟ یکی از راه ها انتخاب درست پمپ سیرکولاتوری است که می تواند در مود کنترلی مناسب تنظیم شود و یا حتی به طور خودکار با سیستم سازگار شود. شما می توانید از پمپی استفاده کنید که با ایجاد بالانسینگ در سیستم گرمایشی، ناهمواری جریان و فشار درون سیستم را حذف کرده و احتمال وجود سروصدا در سیستم را به حداقل رسانید.

سری پمپ های ALPHA گراندفوس در این خصوص به شما کمک خواهند کرد.

تمامی پمپ های سیرکولاتور گراندفوس در لابراتوار مخصوص گراندفوس از لحاظ صوتی تست می شوند. علاوه بر اینکه میزان صدای تولیدی این پمپ ها مطابق استاندارد ISO 3745 بررسی می شود، صدا تولید شده در شرایطی که این پمپ در کنار بویلر و سایر اجزای سیستم گرمایشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد مورد بررسی قرار می گیرد. اما مهم نیست که پمپ های ما چقدر خوب آزمایش شده اند، شبیه سازی دقیق، با توجه به این تنوع نصب سیستم در دنیای واقعی، غیر ممکن است. بنابراین نقش شما در احساس آسایش داشتن و لذت بردن ساکنین از گرمایش یک خانه بسیار مهم است.

بیایید با هم سیستم های گرمایشی بهتری بسازیم !